Bezár

Tanszéki/szakcsoporti koordinátorok

Egészségmagatartás és -fejlesztés Szakcsoport TDK témák

Egészségmagatartás és -fejlesztés Szakcsoport TDK témák

2025. június 04.
3 perc

TDK felelős: Dr. Németh Anikó, tel.: 18-14, e-mail: nemeth.aniko.02@szte.hu


TDK témák:


Dr. Lantos Katalin:

- hallgatói kiégés

- családi rituálék


Dr. Lobanov-Budai Éva

Az egészségfejlesztés, egészség- és pozitív pszichológia területén belüli témakörök:

- önszabályozás és érzelemszabályozás

- jelentudatosság (mindfulness)

- stresszel való megküzdés

- önmagunkkal való pozitív kapcsolat (önegyüttérzés, önelfogadás, öngondoskodás)


Dr. Németh Anikó:

1. Ápoló hallgatók

- Védőoltások iránti attitűd egyes foglalkozási csoportokban

- Egészségügyben dolgozók egészségmagatartása, azt befolyásoló tényezők

- Ápolók egészségműveltsége

- Betegoktatás témakörében egyénileg egyeztetett téma

2. Dentálhigiénikus hallgatók

- Egészségfejlesztés lehetőségei különböző életkorú, illetve speciális élethelyzetű páciensek/egyének esetében (egyénileg egyeztetett téma)

3. Egészségügyi menedzser hallgatók

- Pályakezdés nehézségei az egészségügy különböző területein, és a beavatkozás lehetőségei egészségügyi menedzser szempontjából

- Szervezeti kommunikáció az egészségügyben

- Vezetési stílusok és munkavállalók egészségi állapota, egészségmagatartása közötti összefüggések


Sándorné Dinnyés Katalin:

1. Ápoló szakos hallgatók

- Az egészségtudatosság szintjének felmérése és fejlesztése különböző életkori csoportokban (idősgondozás, otthoni és intézményi ellátás, stb.),

- a preventív egészségügyi tevékenységek szerepe az ápolásban (pl. emlőszűrés, betegkommunikáció),

- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.

2. Dentálhigiénikus hallgatók

- Korai gyermekkorban végzett szájhigiénés prevenció jelentősége és módszerei,

- oktatóprogramok hatékonysága,

- egészségmagatartási szokások és szájüregi egészség összefüggéseinek vizsgálata,

- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.

3. Egészségügyi menedzser hallgatók

- Egészségpolitikai programok hatása,

- egészségkommunikációs stratégiák az egészségügyi intézmények menedzsmentjében,

- költséghatékonysági elemzések szerepe a prevenciós programok tervezésében,

- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.

4. Gyógytornász hallgatók

- A fizikai aktivitás egészségmegőrző szerepe: lakossági szűrések és prevenciós kampányok lehetőségei,

- a mozgásszervi megbetegedések primer prevenciója és a gyógytornászok szerepe benne,

- egészségnevelési programok tervezése a mozgásszegény életmód elleni fellépés érdekében,

- testtudat és egészségmagatartás kapcsolata a gyógytornászok klienseinél,

- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.

5. Szociális munka szakos hallgatók

- módszerek az egészségtudatos magatartás fejlesztésér,

- prevenciós programok hatékonysága pl. szenvedélybetegségek, stb. célcsoportjában,

- a szociális munkás szerepe mint egészségfejlesztő, edukátor és kapcsolatépítő,

- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.

6. Védőnő hallgatók

- A védőnő szerepe a korai életkorban történő egészségfejlesztésben és prevencióban (pl. anyatejes táplálás támogatása, szűrővizsgálatok népszerűsítése, stb.),

- a szülők egészségtudatosságának fejlesztési lehetőségei a védőnői munka során,

- egészségfejlesztő programok tervezése és hatákonysága a közösségi színtereken (pl. iskolai környezetben),

- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

    Kapcsolódó hírek