TDK felelős: Dr. Németh Anikó, tel.: 18-14, e-mail: nemeth.aniko.02@szte.hu
TDK témák:
Dr. Lantos Katalin:
- hallgatói kiégés
- családi rituálék
Dr. Lobanov-Budai Éva
Az egészségfejlesztés, egészség- és pozitív pszichológia területén belüli témakörök:
- önszabályozás és érzelemszabályozás
- jelentudatosság (mindfulness)
- stresszel való megküzdés
- önmagunkkal való pozitív kapcsolat (önegyüttérzés, önelfogadás, öngondoskodás)
Dr. Németh Anikó:
1. Ápoló hallgatók
- Védőoltások iránti attitűd egyes foglalkozási csoportokban
- Egészségügyben dolgozók egészségmagatartása, azt befolyásoló tényezők
- Ápolók egészségműveltsége
- Betegoktatás témakörében egyénileg egyeztetett téma
2. Dentálhigiénikus hallgatók
- Egészségfejlesztés lehetőségei különböző életkorú, illetve speciális élethelyzetű páciensek/egyének esetében (egyénileg egyeztetett téma)
3. Egészségügyi menedzser hallgatók
- Pályakezdés nehézségei az egészségügy különböző területein, és a beavatkozás lehetőségei egészségügyi menedzser szempontjából
- Szervezeti kommunikáció az egészségügyben
- Vezetési stílusok és munkavállalók egészségi állapota, egészségmagatartása közötti összefüggések
Sándorné Dinnyés Katalin:
1. Ápoló szakos hallgatók
- Az egészségtudatosság szintjének felmérése és fejlesztése különböző életkori csoportokban (idősgondozás, otthoni és intézményi ellátás, stb.),
- a preventív egészségügyi tevékenységek szerepe az ápolásban (pl. emlőszűrés, betegkommunikáció),
- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.
2. Dentálhigiénikus hallgatók
- Korai gyermekkorban végzett szájhigiénés prevenció jelentősége és módszerei,
- oktatóprogramok hatékonysága,
- egészségmagatartási szokások és szájüregi egészség összefüggéseinek vizsgálata,
- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.
3. Egészségügyi menedzser hallgatók
- Egészségpolitikai programok hatása,
- egészségkommunikációs stratégiák az egészségügyi intézmények menedzsmentjében,
- költséghatékonysági elemzések szerepe a prevenciós programok tervezésében,
- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.
4. Gyógytornász hallgatók
- A fizikai aktivitás egészségmegőrző szerepe: lakossági szűrések és prevenciós kampányok lehetőségei,
- a mozgásszervi megbetegedések primer prevenciója és a gyógytornászok szerepe benne,
- egészségnevelési programok tervezése a mozgásszegény életmód elleni fellépés érdekében,
- testtudat és egészségmagatartás kapcsolata a gyógytornászok klienseinél,
- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.
5. Szociális munka szakos hallgatók
- módszerek az egészségtudatos magatartás fejlesztésér,
- prevenciós programok hatékonysága pl. szenvedélybetegségek, stb. célcsoportjában,
- a szociális munkás szerepe mint egészségfejlesztő, edukátor és kapcsolatépítő,
- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.
6. Védőnő hallgatók
- A védőnő szerepe a korai életkorban történő egészségfejlesztésben és prevencióban (pl. anyatejes táplálás támogatása, szűrővizsgálatok népszerűsítése, stb.),
- a szülők egészségtudatosságának fejlesztési lehetőségei a védőnői munka során,
- egészségfejlesztő programok tervezése és hatákonysága a közösségi színtereken (pl. iskolai környezetben),
- egyéni témaválasztás a hallgató tudományterületéhez és kompetenciájához igazodva.