A Szegedi Tudományegyetem Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar, az Iskolaszövetség, a Szociális Szakmai Szövetség és a Szociális Munkások Magyarországi Egyesülete a szegedi szociális munkás képzés 33. évfordulóját ünneplő szakmai konferenciát szervezett május 31-én.
A plenáris előadások első részében főként a szakma és a képzés aktuális helyzetéről esett szó, Szoboszlai Katalin (Debreceni Egyetem, 3Sz) a szociális képzések változásairól és kihívásairól beszélt. Gosztonyi Géza (SzMME) előadása első sorban a kliensek hatalommal való felruházására fókuszált. Bányai Emőke (Miskolci Egyetem, Iskolaszövetség) a deprofesszionalizáció jelenségéről és a helyzettel kapcsolatos cselekvési lehetőségekről tartott előadást. A plenáris rész második felében a szegedi képzés duális képzési tapasztalatairól hangzott el összefoglaló, nemcsak a képzés oldaláról, hanem az egyik duális partner szemszögéből is.
A 3Sz szekciójában a téma a munkahelyi biztonság volt, a saját kutatás ismertetésén túl a cselekvési alternatívák kerültek itt is a beszélgetés fókuszába. Az SzMME, a SZÁD és az MKKSZ szekciójában mindhárom szervezet röviden bemutatta tevékenységeit, elképzeléseit az érdekvédelemről, és utána itt is az aktualitásokról esett szó, többek között a közalkalmazotti jogviszonyt vélhetően „felváltó” ágazati jogviszonyról beszélgettünk. A harmadik szekcióban az Igazgyöngy Alapítvány munkatársai a jelenlevőkkel egy közös alkotási folyamatban érzékeltették a szociális munka által nyújtott segítő kéz fontosságát és a terepmunka esélyteremtő jellegét.
A konferencia nyitányaként, május 30-án, a Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék alumni találkozót szervezett az egykori diákok és a képzés elindulásában jelentős szerepet játszó oktatók számára. Az első szociális munkás évfolyam éppen 30 évvel ezelőtt, 1994-ben kapta kézhez a diplomáját. A kötetlen beszélgetések mellett kerekasztal formájában is felelevenítették a Tanszék korábbi oktatói (Dr. Feleky Gábor, habil. Dr. Pogány Magdolna, Prof. Dr. Bárány Ferenc, Kissné Dr. Novák Éva, Dr. Katona Péter) a képzéshez kötődő személyes és szakmai emlékeiket.